今天來點懷舊風....大約是3年前的偶像劇,當時也轟動一時
改編自小說"小雛菊"的電視偶像劇"鬥魚"
原聲帶裡面的插曲...
請各位看看...

2.Breathe Again(插曲-小燕子之歌)

Have you wondered how it feels when it's all over
Wondered how it feels when you just have to start anew
Never knowing where you're going when you face a brand new day
It used to be that way
Now I just close my eyes and say

*I just want to breathe again, learn to face the joy and pain
Discover how to laugh a little, cry a little, live a little more
I just wanna face the day, forget about the walls of yesterday
Maybe if I hope a little, try a little more, I'll breathe again

Starting out again is never easy
Disappointments come and go but life still moves on
With a bit of luck, It's a brand new start,
That might just work my way, No need to walk away
Don't wanna live a life's replay


Things will work out fine
If you can find the courage to look past the night
To see the break of dawn


中翻:

你是否想過一切結束會是怎樣的感受
想過要重新開始又是怎樣的感覺
從不知道你住哪裡去
當你面對嶄新得一天
過去曾經是這個樣子
而現在我只閉上我的眼睛 說

我只不過想再一次呼吸
學習面對那份快樂與痛楚
探索怎麼多去歡笑一點,多去哭泣一點
多活出自己一點
我只想活在今天
遺忘昨天得傷悲
或許如果我多期盼一點
多嘗試一點
我就能夠真正再次呼吸

重新再出發從來不是件易事
失望來來去去而人生依然繼續
擁有那麼一點運氣
就會是個嶄新的開始
那說不定就是適合我的方式
不需要逃避
不想活在過往的重覆裡

事情自然會迎刃而解
只要你能找到度過今夜的勇氣
就會看見明日的破曉曙光

原唱者-Juwita Suwito,我之前有在網路上找過她很多資料,也有上知識看過...
但是大家好像都不知道她是誰?......
也有人說,她是馬來西亞的音樂製作人....
有發行個人專輯....
反正不管如何...歌聲好聽最重要....
每每次聽....就會想到男主角死翹翹的那一面.....
arrow
arrow
    全站熱搜

    obsidian 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()